پیشنهاد سردبیر

منتخبی از آثار مسابقه کارتون و کاریکاتور یمن به مناسبت روز جهانی کودک به در نگارخانه مریم به نمایش درآمد.

کودکان دنیا!کودکان یمنی را فراموش نکنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری  تسنیم «پویا»‌ نمایشگاه کارتون و کایکاتور یمن با  موضوع«کودک، هنر، صلح» به مناسبت روز جهانی کودک در حمایت از کودکان مظلوم یمن از جمعه 9 مهر ماه در نگارخانه مریم آغاز به کار کرده است. همچنین کارگاه نقاشی کودک و صلح با حضور هنرمندان نقاش و تصویرگر و کودکان هنرمند برگزار می‌شود.
این نمایشگاه منتخبی از آثار مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور یمن است که در کتابی گردآوری شده است. مقدمه این کتاب به قلم «سید مسعود شجاعی طباطبایی» به شرح زیر است.

« فَانتَقَمنا مِنَ الَّذینَ أَجرَموا ۖ وَکانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ﴿47-سوره روم﴾

این روزها بیشتر از هر زمانی شاهد مظلومیت کودکانی هستیم که بزرگترین جرمشان مسلمان بودن است و تنها پناهشان دل¬های بیدار مردم جهان. وقتی بلندگوهای استکبار را می¬نگری، همگی در حمایت از حقوق کودکان همصدا هستند امّا به واقع ،¬گویی حقوق کودکان در قاموس آن¬ها معنایی تازه یافته یا شاید ازدیدگاه آنان کودک و حقوق او فقط به بخشی خاص از نقشۀ جغرافیا تعلق می¬گیرد چرا که هیچ کس فریادهای جانسوز کودکان مظلوم غزه را نمی-شنود، هیچ کس به ناله¬های جان¬خراش کودکان مظلوم در زیر آوارهای موشک باران یمن اعتنا نمی¬کند.
امّا هنوز هستند آزاد مردانی که به دور از نفوذ سردمداران زر و زور می¬خواهند صدای مظلومیت این کودکان را به گوش جهانیان برسانند، آری باید از اشک¬ها و بغض¬های خفتۀ کودکان مسلمان، پرچمی به وسعت مظلومیت تاریخ عَلَم کرد و با صلابت و ایمان، جنایات مسببین این همه سفاکی آل صعود و هم پیاله¬هایش که با وقاحت تمام دستشان به خون صدها کودک یمنی آغشته گردیده را در جای جای جهان بر ملا نموده و فریاد کشد آخر چگونه می¬توان تماشاگر این فاجعۀ عظیم انسانی بود و سکوت کرد آیا زمان آن نرسیده که در محکمۀ تاریخ پاسخ «بای زینبٍ قتلت» را به گوش جهانیان برسانیم.
چرا اکنون دبیر کل سازمان ملل که باید به عنوان بالاترین مقام جهانی مدافع ملت¬ها و جایگاه احقاق حق مظلومان و محرومان باشد به ابزاری برای سوءاستفاده کشورهای ستمگر و مستکبر تبدیل شده است. او به جای دفاع از مظلومین یمن، گزارش مبنی بر جنایات جنگی آل سعود علیه کودکان یمنی را با دریافت اندکی حق¬السکوت از رژیم کودک¬کش آل یهود پس گرفته و از شرارت¬های ضدانسانیشان با جهت¬گیری¬های تبعیض¬آمیز خود چشم¬پوشی نموده و سبب سرکشی بیش از پیش این خائنین حرم و جنایت پیشه¬گان خونخوار شده¬است!

کودکان مظلوم مسلمان در جای جای جهان ندای مظلومیت خود را با صدای جانشان فریاد می¬زنند اما کیست که این فریادها را بشنود؟
ما با زبان هنرمی¬خواهیم گوشه¬ای از ستم سردمداران زر و زور را نشان دهیم ، صحنه هایی از شقاوت و قساوت صهیونیست¬ها و هم¬پیمانانشان را به نمایش بگذاریم تا جهانیان بدانند غنچه¬های نورس در برابر چشم این همه مدعیان چگونه پرپر می¬شوند و مدعیان انسان¬دوستی و تمدن با وقاحت تمام تماشاگر فاجعه عظیم انسانی هستند و حتی با بی¬شرمی ابراز خوشنودی می¬کنند.
در این میان نقش آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در همه ی این جنایات آشکار است. دستان این دولت ستمکار نیز به خون ملت مظلوم فلسطین آغشته است ، چرا که به پشتیبانی این دولت مستکبر و طغیانگر، صهیونیست¬ها و رژیم ستم پیشه آل سعود چنین گستاخانه مرتکب چنین جنایاتی می¬شوند .
اکنون وظیفه ملت¬ها و دولت¬های اسلامی و حتی کشورهای آزادیخواه در جهان است که ندای مظلومیت کودکان ستم دیده ی یمنی و فلسطینی را بشنوند و وجدان¬های خفته را بیدار کنند.
باید از ملت آمریکا پرسید که آیا می¬داند زمامدارانش چنین مکارانه حقوق بشر را پیش پای صهیونیست¬ها قربانی کرده اند؟آیا آنان با خبرند که تسلط سرمایه¬داران صهیونیست لجام کار سیاستمدارانشان را به کجا کشانده است؟
و اینک وظیفه هر مسلمان و هر فرد آزاده¬ای در جای جای جهان است که ندای مظلومیت این کودکان را به انسان¬های دیگر برساند تا وجدان¬های خفته بیدار گردند و علیه دولت¬های ستم¬پیشه به پا خیزند تا مبارزه¬ای همه¬گیر با ستمگرانی را آغاز کنند که اینچنین حرمت¬های بشری را قربانی مطامع خود نموده¬اند.
استفاده از زبان بین المللی کاریکاتور می تواند زمینه برای این افشاگری بزرگرا ایجاد کند. خوشبختانه هنرمندان فرهیخته دنیا به دعوت ما برای همدلی و همراهی با کودکان مظلوم به خون غلطیده از غزه تا یمن پاسخ مثبت دادند و طرح های افشاگرانه شان نشانی بر این مدعاست.»

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نکارخانه مریم واقع در خیابان کریم‌خان زند نبش استاد نجات‌اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم، نگارخانه  مریم از این گالری بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.